|
|
|
10 zasad redagowania tekstów na stronach |
« Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat » |
Autor |
Wiadomość
|
Lexy |
Wysłany: 26 Sie 2006, 01:47 Temat postu: 10 zasad redagowania tekstów na stronach |
|
|
Wszechwiedzący
Dołączył: 02 Maj 2006 Posty: 867
|
Na podstawie tego artykułu. Jest to taki duży skrót.
10 zasad redagowania tekstów na stronach
Ludzie czytają strony WWW w różny sposób. Skanują tekst przeskakując z jednego miejsca w kolejne w poszukiwaniu wartościowej treści, dlatego też słowa powinny zwracać uwagę. Poniżej znajduje się 10 zasad skutecznego redagowania tekstów na stronę:
1. Poznaj swojego czytelnika
Skuteczne pisanie zaczyna się właśnie od poznania czytelnika, więc pisz dla niego. Skup się na potrzebach określonej grupy ludzi i kieruj słowa właśnie do niej.
2. Dobierz odpowiednią treść
Dobierz treść odpowiednią do konkretnej osoby we właściwym czasie i po odpowiednich kosztach. Należy po prostu zwrócić uwagę na zawartość strony.
3. Zawartość strony powinna być zwięzła i prosta
W tym przypadku mniej oznacza zawsze lepiej. Oto wskazówki dotyczące długości tekstów na stronie:
- nagłówki – do 8 słów;
- zdania – 15-20 słów;
- akapity – 40-70 słów;
- dokumenty – do 500 słów.
4. Pisz w czynny sposób
Pisz z punktu widzenia czytelnika, do którego powinieneś zwracać się na "Ty".
Internauta wszedł na Twoją stronę w określonym celu, więc pisz w taki sposób, aby każde zdanie prowadziło go w kierunku określonej akcji, np. zakupu.
5. Powiąż ze sobą treść
Nie dopuszczaj do sytuacji, w której czytelnik znajdzie się w “ślepym zaułku” i powiąż ze sobą cały tekst.
6. Pisz w taki sposób, aby Internauci łatwo Cię znaleźli
Oznacza to używanie słów kluczowych, których używa grupa docelowa. Zanim jednak zabierzesz się za pisanie, potrzebujesz dobrać odpowiednie do zawartości słowa kluczowe. Pomoże Ci w tym Wordtracker.
7. Dobierz nagłówki jak najlepiej
Nagłówki są jednym z najważniejszych elementów na stronie, głównie ze względu na to, że Internauci skanują tekst, a pierwszym elementem jaki rzuci im się w oczy jest właśnie nagłówek. Jeśli nie jest interesujący, wyłączają stronę.
Podczas pisania nagłówków ogranicz się do 8 słów, upewnij się, że zawarłeś w nich najważniejsze słowa kluczowe, nie używaj niepotrzebnych spójników, bądź precyzyjny i unikaj wyszukanych wyrażeń.
8. Pisz ciekawe streszczenia, zdania i akapity
Celem streszczenia jest zachęcenie Internautów do zapoznania się z tekstem. Jeśli pierwsze zdanie akapitu nie jest interesujące, nie przejdą dalej, dlatego staraj się pisać rzeczowo.
9. Uzupełnij metadane
Powinny one być zgodne z treścią strony (dopasowane do każdej z podstron, np. tytuł).
10. Edytuj kilkakrotnie
Jeśli to możliwe, znajdź kogoś do korekty Twojego tekstu. Jeśli to Ty edytujesz czyjeś teksty:
- nie spiesz się, gdyż porządna edycja tekstu może zająć nawet do połowy czasu poświęconego na jego napisanie;
- edytuj kilkakrotnie: za pierwszym razem edytuj w celu sprawdzenia stylu i tonu, zastanów się czy wszystko co zostało napisane jest niezbędne i czy nie dałoby się tego skrócić; korektę gramatyki i pisowni zostaw na sam koniec. _________________ SEO blog | Korepetycje | Angielski
Ostatnio zmieniony przez Lexy dnia 27 Sie 2006, 13:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
KCS |
Wysłany: Temat postu: Reklama w KCS |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
kristooki |
Wysłany: 26 Sie 2006, 10:25 Temat postu: |
|
|
Wszechwiedzący
Dołączył: 08 Lut 2006 Posty: 924
Skąd: Kraków
|
Ciekawe, własnie szykuje się zmiana tekstów i układu na jednej z moich stron. Posłuże się twoimi radami _________________ KRISTOOKI
Podczas zamawiania pakietu startowego wpisz [/url] | kod polecajacy Mobile Vikings i odbierz 19 zl za darmo. |
|
Powrót do góry |
|
|
Lexy |
Wysłany: 26 Sie 2006, 10:38 Temat postu: |
|
|
Wszechwiedzący
Dołączył: 02 Maj 2006 Posty: 867
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
|
|
Strona 1 z 1 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|