|
|
|
Raport z badania eye trackingowego zachowań na zakupach |
« Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat » |
Autor |
Wiadomość
|
Martin |
Wysłany: 25 Cze 2008, 17:49 Temat postu: Raport z badania eye trackingowego zachowań na zakupach |
|
|
KCS_Admin
Dołączył: 17 Cze 2005 Posty: 5566
Skąd: Piaseczno
|
Kupowanie na ekranie: Raport z badania eye trackingowego zachowań zakupowych online.
Polski rynek e-commerce wciąż znajduje się w fazie wzrostu - stale przybywa sklepów internetowych i internautów dokonujących zakupów online. Zwiększa się też liczba osób kupujących w sieci różnego rodzaju usługi, w tym wszelakie usługi dostępu. Zwiększa się również liczba internautów regulujących należności poprzez płatności elektroniczne. Polscy giganci rynku e-commerce sięgają po nowe rozwiązania umacniające ich pozycję na rynku. Jednocześnie zderzają się z faktami wskazującymi na to, iż ogromna część zakupów dokonywana jest na aukcjach internetowych.
Sklepy online chcąc budować swoją atrakcyjność i konkurencyjność wobec aukcji zmuszone są nie tylko do pracy nad ofertą i wizerunkiem, ale także dostępnymi narzędziami wspierającymi decyzje i procesy zakupowe. Istotną rolę odgrywa użyteczność sklepów, właściwe zaprojektowanie ścieżki klienta i punktów startowych oraz utworzenie rozwiązań personalizujących zakupy. Dzięki temu możliwe jest zwiększanie liczby konwersji i zahamowanie odpływu klientów w newralgicznych momentach procesu zakupowego. Jednym z tego typu momentów jest podsumowanie zamówienia. Często klient decyduje o porzuceniu decyzji o zakupie prawie bezpośrednio w momencie złożenia zamówienia, po zapoznaniu się z niekorzystnymi w jego opinii warunkami i kosztami dostawy.
Książki, płyty i multimedia, kosmetyki należą do najpopularniejszych kategorii towarów wybieranych przez Internautów - między innymi z uwagi na okazyjny charakter ich kupowania. Klienci częstokroć sięgają do internetowych księgarni i sklepów z elektroniką i multimediami poszukując inspiracji i pomysłów na prezenty z okazji masowych świąt i uroczystości rodzinnych. Zjawisko to stało się inspiracją do omówionego niżej testu.
Poznańska agencja Symetria przygotowała badanie w obrębie trzech wiodących sklepów internetowych, którego celem stało się sprawdzenie sposobów wyszukiwania produktów przez klienta, podejmowania decyzji i przechodzenia przez proces transakcyjny, a także sposobów postrzegania komunikatów reklamowych. Analizowano również ogólny poziom satysfakcji płynącej z korzystania z wybranego sklepu. Test dostarczył interesujących wniosków i wskazał na zagadnienia warte dalszych analiz, a przede wszystkim testowania przez same sklepy, celem zwiększenia liczby konwersji i skuteczności komunikacji z klientem.
Raport w całości można przeczytać na stronie Symetria.pl:
http://www.symetria.pl/files/kupowanie_na_ekranie.pdf
_________________ Martin
- Prywatny Katalog Stron
- pizzeria La Nostra zaprasza
- e-Piaseczno i okolice, to najlepsze miejsce dla e-mieszkanca powiatu piaseczynskiego
- najlepsze prywatne przedszkole w Piasecznie
- moj prywatny fotoblog ze zdj?ciami |
|
Powrót do góry |
|
|
KCS |
Wysłany: Temat postu: Reklama w KCS |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
|
|
Strona 1 z 1 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|